Volvolle kilpailuetua asiakastietojen globaalista integroinnista

volvo-autot-cubescom-integrointi-uutinen

Volvo Car Finlandin ja Cubescomin yhteistyö on kestänyt jo yli 30 vuotta. Sen tuloksena on syntynyt monia Volvoa hyödyntäneitä ratkaisuja, kuten monipuolinen asiakashallintajärjestelmä sekä viimeisimpänä räätälöity integrointi, jolla asiakastiedot siirtyvät CRM:stä Volvon globaaliin järjestelmään ja takaisin.


volvo-auto

Kolmipisteturvavyön kehittäjästä globaaliksi brändiksi
Ensimmäinen Volvo valmistui Göteborgin tuotantolinjalta vuonna 1927, ja siitä lähtien Volvo on kehittänyt lukuisia autoja ja maailmaa muuttaneita innovaatioita, kuten kolmipisteturvavyön. Volvo Car Group on nykyisin globaali brändi, joka valmistaa autoja Ruotsissa, Belgiassa ja Kiinassa. Pääkonttori sijaitsee Ruotsissa. Volvo Car Finland vastaa Suomen automyynnistä ja asiakashallinnasta.

 

Volvo Suomelle ”ASSU” asiakassuhteen hallintaan

Cubescomin ja Volvo Suomen yhteistyö alkoi jo 80-luvulla. Vuonna 1995 yhteistyön tuloksena syntyi ”ASSU” eli asiakassuhteen hallintajärjestelmä. Cubescom räätälöi Volvolle CRM-järjestelmän, joka hoitaa kaiken asiakassuhteen hallintaan liittyvän tiedon, kuten asiakas- ja ajoneuvotiedot, tapahtumat ja kokonaiskuvan asiakkaista. Järjestelmä on tärkeä työkalu jälleenmyyjille, markkinointiin ja esimerkiksi asiakaspalveluun.

Petri Castrèn, Customer relationshipmanager Volvo Car Finlandilta kertoo:
”Asiakashallintajärjestelmä oli valmistuessaan alansa huippua. Se on vastannut täysin tarpeisiimme ja toimii edelleen luotettavasti.”

Kansainvälistymisestä uusia haasteita kehitystyöhön
petri-castren-volvo
Maailma on muuttunut yhä kansainvälisemmäksi ja kova kilpailu on ajanut yritykset miettimään uusia kustannustehokkaita ratkaisuja. Myös Volvolla näihin haasteisiin on jouduttu vastaamaan. Petri Castrèn (kuvassa) valottaa syitä CRM-järjestelmän kehittämisestä:

”Meille tuli selkeä tarve integroida ASSU-järjestelmä Volvon globaaliin järjestelmään. Koimme, että tietojen yhdistäminen toisi kilpailuetua ja saisimme näin hyödynnettyä paremmin keskitettyjä tehtaan järjestelmiä.”

Integroinnin tuloksena globaalia viestinvälitystä
Yhteistyö jatkui luonnollisesti Cubescomin kanssa ja olemassa olevaa järjestelmää lähdettiin kehittämään tiiviissä yhteistyössä, jotta vaativa integraatio saataisiin toteutettua. Kehitystyön tuloksena syntyi asiakastarpeeseen räätälöity integrointi, jolla asiakastiedot siirtyvät CRM:stä Volvon globaaliin järjestelmään ja takaisin. Integroinnin monipuolisesta toiminnallisuudesta kertoo myös erinomainen asiakaspalvelutoiminto, jolla käyttäjä voi varata koeajon Volvon sivuilta. Tieto koeajosta siirtyy asiakashallintaan ja integroinnin kautta suoraan jälleenmyyjille.

”Olemassa oleva teknologia päivitettiin ja yhdistettiin nykypäivän tekniikkaan, jolloin pääsimme keskitettyyn kuvioon. Globaali tietojen hallinta helpottaa työtä ja tuo merkittäviä kilpailuetuja asiakkaallemme”, tiivistää Kari Juvonen Cubescomilta.

Kuvat ylhäällä: Volvon Mediapankki

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin mietimme yrityksellesi sopivan ratkaisun.